marți, 1 martie 2011

Dumnezeu întreabă

Filipeni 4:19

„Şi Dumnezeul meu să îngrijească de trebuinţele voastre, după bogăţia Sa în slavă, în Isus Cristos.”

Dacă cercetăm Scriptura vom găsi faptul că Domnul Dumnezeu pune cel puţin trei întrebări capitale, omului de care Îi pasă şi căruia vrea cu tot dinadinsul să-i poarte de grijă şi să-i vină în ajutor.
Încă din grădina Edenului şi până în vremea în care Domnul Isus, Fiul lui Dumnezeu era pe pământ, şi până în zilele noastre Domnul din cer îl caută pe om şi-l întreabă, aşa cum l-a întrebat pe Adam:
Genesa 3: 8, 9 :” Atunci au auzit glasul Domnului Dumnezeu, care umbla prin grădină în răcoarea zilei; şi omul şi nevasta lui s-au ascuns de Faţa Domnului Dumnezeu printre pomii din grădină.
Dar Domnul Dumnezeu a chemat pe om, şi i-a zis: Unde eşti?”

Oare, nu ştia Domnul Dumnezeu unde este ascuns Adam împreună cu nevasta lui Eva?
O, ba da, ştia foarte bine pentru că Domnul cunoaşte chiar şi gândurile noastre.

În Psalmul 139 psalmistul David întreabă pe Domnul: „Unde mă voi duce să mă ascund de faţa Ta?” Şi continuuă: „dacă mă voi sui în cer, Tu eşti acolo; dacă mă voi culca în locuinţa morţilor, iată-Te şi acolo;... dacă mă voi duce să locuiesc la marginea mării, chiar şi acolo mâna Ta este peste mine;... şi David continuuă: nici întunericul nopţii nu mă poate ascunde de faţa Ta.?
Domnul Dumnezeu ştia foarte bine că Adam a săvârşit păcatul neascultării, prin faptul că a mâncat împreună cu nevasta lui din pomul interzis, şi că acum de frică şi de ruşine se ascundea printre pomii din grădină.
Dar Domnul a încercat sinceritatea lui Adam.

Astăzi Domnul Cel Viu te întreabă şi pe tine suflete drag, în acelaşi scop: să-ţi vadă sinceritatea: „Unde eşti?”
Adam a fost sincer şi a răspuns fără şovăire: „Sunt aici Doamne, dar sunt gol.”
Tu poţi să-ţi recunoşti goliciunea înaintea lui Dumnezeu?
Poţi să spui şi tu: Sunt aici Doamne, dar sunt murdar, sunt în mocirla păcatului şi mi-e ruşine să-Ţi văd faţa?
Dacă recunoşti lucrul acesta, atunci ieşi din „ascunzătoare” şi predă-ţi viaţa în mâna bună a Domnului Isus, iar El te va primi cu bucurie, te va spăla în Sângele Său Sfânt şi te va îmbrăca cu o haină nouă, curată, imaculată, haina neprihănirii şi astfel nu vei mai umbla gol, nu ţi se va vedea ruşinea goliciunii tale şi vei trăi fericit pe pământ iar veşnicia o vei petrece lângă Mântuitorul în cerul Său.

A DOUA ÎNTREBARE.
În Genesa 4: 9-10: „ Domnul a zis lui Cain: „Unde este fratele tău Abel?” El a răspuns: „NU ştiu. Sunt eu păzitorul fratelui meu?” Şi Dumnezeu a zis: „Ce ai făcut? Glasul sângelui fratelui tău strigă din pământ la mine.”
Oare nu ştia Domnul Dumnezeu ce a făcut Cain? Şi cum a omorât pe fratele său Abel?

În Evrei 13:9 Cuvântul Domnului spune: „Totul este gol şi descoperit înaintea ochilor Aceluia, cu care avem a face.”
Nimic nu este ascuns de ochii Dumnezeului Celui Viu.
Şi astăzi Domnul Dumnezeu îţi pune aceeaşi întrebare: Unde este fratele tău? Ce ai făcut?

Şi să ştii că Domnul aşteaptă un răspuns deosebit de cel al lui Cain, care la întrebarea Creatorului a spus: Ce? Sunt eu păzitorul fratelui meu?
Fii sincer astăzi înaintea Celui ce te întreabă şi spune-I: Doamne, de mult timp nu am mai cercetat pe fratele meu.
De mult timp nu l-am întrebat măcar de sănătate.
Este adevărat că Domnul Dumnezeu nu ne-a pus păzitori peste fraţii noştri, dar ne spune în Evrei 10:24: „Să veghem unii asupra altora, ca să ne îndemnăm la dragoste şi la fapte bune.”

A TREIA ÎNTREBARE pe care Domnul Dumnezeu o adresează omului mântuit este scrisă în Evanghelia după Luca 18:41: „Ce vrei să-ţi fac?”
Răspunsul lui Bartimeu a fost: „Doamne, să-mi capăt vederea.”
Să ştii dragă cititorule că Cel ce a creat munţii şi văile şi te-a creat şi pe tine după chipul şi asemănarea Lui, cunoaşte toate nevoile tale, toate dorinţele tale.
El, Domnul îţi cunoaşte viaţa, îţi cunoaşte amărăciunile dar şi bucuriile.
El, Domnul Isus ştie când îţi este foame sau sete, ştie când eşti bolnav tu sau cel drag de lângă tine.
Şi totuşi îţi pune această întrebare: „Ce vrei să-ţi fac?”
Pentru că Domnul şi Mântuitorul lumii vrea să-ţi vadă din nou sinceritatea şi smerenia şi să-I spui Lui toate durerile şi toate nevoile.
Însă înainte de a-I spune Domnului nevoia materială, sau nevoia de vindecare a trupului tău, te invit să-I spui, curat, din toată inima că ai nevoie de El.

Cheamă-L pe Fiul lui Dumnezeu, pe Domnul Isus în inima ta ca Domn şi Mântuitor şi atunci toate celelalte nevoi vor fi ca şi rezolvate.
În Psalmul 103:3-6 Cuvântul Sfânt spune: „El, Domnul, îţi iartă toate fărădelegile tale, El îţi vindecă toate bolile tale; El îţi izbăveşte viaţa din groapă, El te încununează cu bunătate şi îndurare; El îţi satură de bunătăţi bătrâneţea, şi te face să întinereşti iarăşi ca vulturul.
Domnu face dreptate şi judecată tuturor celor ce sunt ai Lui.”

Suflete drag, inspirat de cuvintele acestei pagini, te îndemn în Numele scump al Mântuitorului meu, Isus să-ţi pleci genunchii înaintea Lui şi să-I spui: Doamne, până acuma m-am ascuns de Tine pentru că eram gol, şi mă târam în mocirla păcatului dar astăzi vin şi îmi cer iertare pentru toată viaţa mea pe care am trăit-o departe de Tine.
Astăzi mă întorc cu pocăinţă şi Te rog să mă ierţi, să mă speli în Sângele tău Sfânt şi să-mi faci după voia Ta, pentru că voia Ta este bună.
Domnul să te binecuvinteze!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu